tirsdag 10. november 2009

Endelig fugl

Var som sagt med Ina til NISK`s klubbmesterskap på Hamar på lørdag. Og jaggu meg ble det ikke fugl på Faio gitt. Det var på tide og endelig løsna det. Fant fugl i begge slippene før lunsj. Den første måtte han følge på fot, men fikk låst den. Reiste og komplett rolig i skudd og oppflukt. Utredet greit, men hang seg litt opp i der fasanen hadde sittet så måtte få han videre. Neste slipp måtte han reise fuglen mot meg siden jeg ikke vet helt hva jeg driver med enda. Detta gikk også fint, komplett ro i skudd og oppflukt. Så var det lunsj, etter dette pakket jeg sammen og drog hjem. Turte ikke trene mer siden han hadde vært så flink. Han var sliten resten av dagen så det var tydelig han hadde noe å gruble på. Har jo ikke vært orentlig i fugl siden rypejakta.

Til helga er det distriktsmesterskap for oslo og akershus gruppa i Trøgstad. 28 UK hunder påmeldt foreløpig!! Gleder meg og føler vi er litt i siget nå... Så da får vi bare håpe på pent vær... Pleier jo ikke ha det for vane når vi skal på prøve :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar